تایل پی وی سی ( سقف کاذب )

تایل پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی برای مواردی از جمله پوشش قسمت زیرین سقف ساختمان ، بهبود عایق بندی صوتی و یا حرارتی سقف هر طبقه از ساختمان ، ایجاد سقفی کوتاهتر برای فضای داخلی ساختمان و … کاربرد دارند . سقف های کاذب پی وی سی به طور خاص از مواد پلاستیک فشرده با نام پلی‌وینیل کلراید تهیه می شوند . علت نامگذاری این نوع سقف ها، به کار رفتن پی ‌وی ‌سی (PVC) نوعی پلاستیک در آنها می باشد . این ماده در صنعت پتروشیمی کاربرد زیادی دارد و از آنجا که در داخل کشور، صنایع پتروشیمی در تولید پلی‌وینیل کلراید فعالیت دارند، شاهد رونق ساخت و تولید سقف های کاذب پی وب سی هستیم.

جنس سقف کاذب پی وی سی 

پلی‌وینیل کلراید یا pvc عبارت است از نوعی پی وی سی و وینل که پلیمر و همه محصولاتی پلاستیکی کاربرد دارد . این ماده پلاستیکی در ساخت و تولید وینیل سایدینگ ، علامت مغناطیسی کارت‌ها ، برش عمودی پنجره‌ها ، صفحات گرامافون ، لوله کشی ، پنجره‌های تاریک (بدون دید) و در شکل نرم آن برای لباس ، اثاثه یا لوازم داخلی نظیر پرده ، کف سازی و ساختن سقف، پوسته کابل‌های الکتریکی ، کانال و لوازم نصب کردنی ، کیف‌های ارزان قیمت ، توپ‌های بازی سبک وزن و …. استفاده می شود . البته مهمترین استفاده آن را در سقف، دیوار پوش و کف کاذب دانسته اند که تا حد زیادی توانسته در صنعت ساختمان سازی از نظر هزینه ها و زمان ساخت، صرفه جویی به عمل آورد. سقف کاذب پی وی سی در مدل های مختلف همچون هات استمپ و چاپی و مدل های دیگر تولید می گردد .

مزایای استفاده از سقف کاذب پی وی سی

ماده پلی‌وینیل کلراید دارای انعطاف است و می توان این ماده را به هر شکل و طرحی تبدیل کرد . از سویی نیز قابلیت اضافه کردن رنگ را نیز دارد. تمامی سقف های کاذبی که از ماده پلی‌وینیل کلراید تهیه می شوند ،

از ویژگی هایی همچون ظاهری زیبا و تنوع در طرح و رنگ ، قابلیت مونتاژ سری، قابلیت نصب در کلیه منـاطق آب و هوایی ، مقاوم در برابر اسیدها ، ایجاد فضایی برای جاسازی تأسیسات و تجهیزات سبک وزن ، غیر قابل اشتعال بودن ، عدم نیاز به رنگ آمیزی ، عایق حرارتی، عایق نور و صدا،  بازها و قلیاها ، مقاوم در برابر نفوذ حشرات ، طول عمر بسـیار زیاد و قابلیت اجرا بلافاصله پس از سفت کاری ساختمان برخوردار هستند .

تایل گچی

تايل گچي سوراخ نامنظم و سوراخ منظم و طرح حصیری و طرح یاقوت از از خانواده سقف هاي کاذب گچي مي باشند که علاوه بر دارا بودن تيپ دور پانل و فوبل آلومينيومي پشت قابل استفاده شده در سازه هاي زيرسازي شبکه با رنگ هاي سقيد ، طلايي ، آينه اي با ابعاد 60*60 سانتي متر مي باشند . محصولي زيبا با قيمت بسيار مناسب جهت اجراء در اکثر فضاهاي غيرمرطوب را دارد . اين سقف قابل شستشو نمي باشد . تايل گچي از پر مصرف ترين سقف هاي کاذب گچي مي باشند . فرمول محاسبه سازه زيرسازي رنگي سقف هاي کاذب مشبک يکي از بزرگترين سوال هايي که براي مصرف کنندگان و اجرا کنندگان سقف هاي کاذب شبکه اي مطرح است . نحوه محاسبه سازه هاي سقف است که ما به شما آنرا ارائه مي کنيم

تعداد شاخه هاي نبشي

نبشي طول سه متري دارد و براي محاسبه آن کافي است محيط کار خود را محاسبه نمایید

تعداد شاخه هاي سازه 60 سانتي متري

مساحت محل مورد محاسبه را در 30/1 ضرب نموده و عدد بدست آمده تعداد شاخه هاي سازه 60 سانتي متري مي باشد .

تعداد شاخه هاي سازه 120 سانتي متري

معمولا تعداد شاخه هاي سازه 120 سانتي متري با سازه 60 سانتي برابر است کافي است تعداد سازه 60 را محاسبه کرده و به همان مقدار سازه 120 خود را لحاظ نماييد .

تعداد شاخه هاي سازه360سانتي متري

مساحت محل مورد محاسبه را در 24/0 ضرب نموده عدد بدست آمده تعداد شاخه هاي سازه 360سانتي متري مي باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *